Kolleeg Suurest meediamajast:
„Sa oled praktiliselt ainsana pööranud Eestis avalikul väljal tähelepanu Moskva kirikule, Pühtitsa kloostrile ja selle eestlastest kaitsjatele. See tõendab taas Rüütli ja Veidemanni teesi selle kohta, et Eestisid on mitu.
Ühes Eestis on ametnike häma ja poliitikutega lähedalt seotud ajakirjanike ja meediaomanike sireenilaul – seal on alati kõik väga hästi, päike paistab seal 24 tundi 7 päeva nädalas ja õhu ning veetemperatuurid ei lange seal iial alla 24 kraadi – ning teisele Eestile jäävad kõik probleemid, muuhulgas agressiivne „russki mir“, teine Eesti peaks hakkama veel sõjas mõlemat kaitsma, kui need esimese Eesti hämatajad peitu lähevad.
Ma pole nõus nende eestlastega, kes räägivad, et no las siis neil olla see kirik ja klooster. Eesti Vabariigi territooriumil ei pea olema mitte midagi sellist, mida juhitakse Moskvast, selle pärast on see Moskva kirik nonsenss. Rääkida, et see on minek usuvabaduse kallale (nagu siin VV-d papagoidena kordavad), on teine nonsenss – kui kirstluse alguse aegadel polnud inimestel ei pappe ega kirikuid, said nad ikka palvetatud ja oma usuriitusi järgitud. Keegi ei pea ju võitlust usuga, võideldakse Moskva võimuga ja ambitsioonidega.
Ja kolmandaks kogu see Moskva kirik ja tema ajalugu meenutab loomariiki: tähtis on iga hinna eest jätta oma märgid ja lõhn maha, et kellelgi ei oleks kahtlust ka, kes on Eestis peremees. Nii püstitati eestlaste territooriumile Pühtitsa (seda oled sa Postimehes rahvale kirjutanud, et Pühtitsa kloostri asupaigas tõmmati selleks isegi eestlaste luteri kirik maha) ja Petseri kloostrid, Nevski katedraal otse Toompeale. Ja kellelgi justkui ei teki Eestis kahtlusi, kas see, mida Venemaa ja venelased Eestis on teinud, on õige või vale. Kellelgi ei turgata pähe, et see on ajalooline õiglus, mis on tarvis jalule seada ja omal maal tuleb ikka hakata peremeesteks, mitte kükitada aralt nurgas ja pabistada, et äkki võid mõnda sisserändajat sellega solvata, kui oma kodus endast ja oma elutegevusest mingeid märke välja annad.“
14. aprill 2025
No niiviisi arutledes võib krt teab kuhu välja jõuda. Pagan- Eestlastel üldse mingeid kirikuid polnudki, kes ja kui üldse eestlastest viitsis Lehola Lembitu päevil kellegi poole palvetada , palvetas mingite Ukude või Taarade poole kuskil hiies.
Igasugune võõras võim on toonud siia ka oma religiooni tunnused . Kõik need Olevisted ja Nigulisted ja Jaani kirikud, mille üle nii uhke ollakse praegu, ehitati ju hoopis katoliku kirikuna. Võim märgistas religiooni kaudu oma territooriumi . Samuti pole hiljem luteri kirikuna ehitatud hoonetel Eesti ega Eesti võimuga mingit pistmist . Üks võõrvõim ehitas, teine lammutas või võttis üle ja pistis enda soositud religiooni sinna sisse, võõra viskas välja , sest see võõras oli kah ju “vale” ühtlasi muidugi .
Kogu see jant kirikute ja uskude ümber on juba olnud Eestis ja mitte üks kord. Läheb koomiliseks ja on alati koomiline olnud vehklemine mingite asjade kallal , mis on sünnitatud puhtalt inimolendite fantaasiast .
Omaette koomika on muidugi lugeda, et Petseri kloostri kirikud ehitati Eesti territooriumile 18 sajandil.
See, et Eesti Wabariik pärast Tartu rahulepingut need alad endale sai, oli sealsetele elanikele ja muuseas ka kloostrile ja kloostrielanikele suureks õnneks,( nad pääsesid paarikümneks aastaks jubedatest bolshevike repressioonidest ) kuid mis Eestit seal oli 18.sajandil ? Polnud isegi Liivimaad, puhas Пско́вская губе́рния nagu siin 1913.a. kaardilgi näha
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f4/Pskov_Governorate_%281913%29.png